Ledere der indpasses i PRS værdi

Erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere får et ton af tilfredshed når de gør noget virkelig positivt om opførsel af disse uden for publikum, at de fleste påvirke deres drift. Især når de leverer ekstern interessent opførsel forandringer, den slags, der fører direkte til deres ledelsesmæssige mål; og endnu mere, så når de overbevise dem vigtige udenfor folk til deres tankegang, derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper deres afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
Eller, hvis dette ikke lyder alt det velkendte, de penge du bruger på public relations temmelig meget dedikeret til at købe personale nævner i avisen og produkt stik på radio talkshows?
Ønsker at forgrene sig lidt og få nogle kerne PR fordele?
Start med det grundlæggende forudsætning for public relations og sørg for din PR indsats holder sig tæt til at blueprint. Her, tag en hurtig læst: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Så ser på de resultater, der kan komme din vej. Velkommen bounces i show room besøg; samfundsledere begynder at søge dig ud; udsigterne nyligt interesseret i at gøre forretninger med dig; kapital givere eller angive kilder begynder at se din vej; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; medlemskab programmer på fremmarch; Gæsterne begynder at foretage gentagne køb; politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association samfund; og selv medarbejder opbevaring priser går.
For åbnere er her to forslag til vrider hver eneste udbytte af din pr-budget. Liste dem uden for publikum i jeres, der opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre dig i at nå dine mål, så prioriter dem af virkningerne alvorligheden. Lad os arbejde på nummer et målgruppen på denne liste.
Menneskelige natur at være hvad det er, du sandsynligvis ikke har brugt meget tid eller kræfter at finde ud af hvad de fleste medlemmer af centrale udenfor publikum mener om organisationen. Du vil dog have disse data, hvis du havde regelmæssigt prøveudtagning target publikum opfattelser, forsikrer, at disse vigtige tal er handy, når du virkelig har brug for dem.
Men forudsat, at du ikke har budget til at rumme en professionel undersøgelse team, du og dine kolleger bliver nødt til at overvåge disse opfattelser, selv. Og det betyder mødet med medlemmer af det uden for publikum og interagere med dem ved at stille spørgsmål som “har du nogensinde mødt nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter?”
Hold øjnene åbne for negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar. Og vær på vagt for falske antagelser, usandheder, misforståelser, unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. Du bliver nødt til at korrigere noget, at du opdager fordi erfaringen viser de normalt føre til negative adfærd.
For at korrigere sådanne afvigelser, før de morph i sårende adfærd, vælge du nu den mest alvorlige negative opfattelse. Om fastsættelse af det bliver dit pr mål.
Et PR mål uden en strategi til at vise dig hvordan du kommer derhen, er naturligvis, ligesom flæskesteg uden hvidløg. Det er derfor der er tre sådanne strategier, specielt designet til at skabe opfattelsen eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Pas på at dit nye mål og den nye strategi matcher hinanden. Du ville ikke vil vælge “ændre eksisterende perception” Hvornår nuværende opfattelse er lige højre, opfordrer til en strategi for forstærkning.
Brug din bedste forfatter til at udforme en overbevisende budskab omhyggeligt designet til at ændre din vigtigste målgruppe opfattelse, som krævet af din pr mål.
På at udtale sig, gør de korrigerende besked en del af en anden meddelelse eller separate præsentation – kunne låne mere troværdighed, deemphasizing, at en korrektion.
Dog selve korrigerende meddelelsen skal være meget klart om, hvilken opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Din fakta skal være kontrolleret for nøjagtighed og din position skal være overbevisende og troværdig, hvis det er til at holde interessen for medlemmer af denne målgruppe, og virkelig flytte opfattelsen i din retning.
At vælge de værktøjer, du vil tælle med at bære din overbevisende nye tanker opmærksom på denne eksterne målgruppe-jeg kalder sådanne værktøjer lastdyr–vil være den nemmeste opgave, du står over for.
Kommunikation taktik er overalt tæt, som matematikere siger. De omfatter breve til redaktøren, brochurer, pressemeddelelser, taler, radio og aviser interviews, personlige kontakter, nyhedsbreve, gruppe briefinger og mange andre. Men du skal udvise forsigtighed, når du vælger din taktik. Lede efter beviser at de når frem til den samme slags mennesker som dem du kalder dit mål interessenter?
Dine kolleger vil vide, om der sker fremskridt. Og du skal være klar til sådanne forespørgsler af igen kontrol opfattelser blandt target publikum medlemmer. Men her er forskellen i anden ombæring. Bruger spørgsmål svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvågning, vil du nu se nøje for tegn på, at publikum opfattelser begyndt at bevæge sig i din retning. Det er slags fremskridt du leder efter.
Heldigt for os i PR., vi kan altid sætte pedalen til metal ved at ansætte yderligere kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser.
Her er to survival tips: Hold dine øjne på din vigtigste eksterne interessenter, de meget grupper uden for mennesker, der har sådan en stor indflydelse i din succes som leder.
Derefter anvende en handlingsplan, der hjælper dig med at overtale disse vigtige udenforstående at se ting den måde du gør, og det fører dem til adfærd, der resulterer i succesen af din afdeling, afdeling eller et datterselskab.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1100 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top