Planlægge din succes på syv måder

Mange virksomheder mister penge årligt, fordi de ikke tænke kreativt om fremtiden. De kører deres virksomheder gøre, hvad de mener de bør: beskæftiger sig med kunder, beskæftiger sig med problemer, bestilling for deres virksomhed og betale deres udgifter. De opføre sig som deres virksomhed er et job. De overlever og thats it. De ser ikke på det store billede. De skal bruge deres virksomhed som et springbræt til succes. Forestille sig selv som en succesfuld forretningsmand, og oprette en plan til at lykkes.
Mange af virksomhederne i dag er startet af folk, der har været nedprioriteret eller afskediget. De er vant til viser op til et job og få betalt, og dette er, hvordan de opererer deres forretning.
Den første ting du skal gøre er at finde ud af hvad du er rigtig god til. Mange mennesker ønsker at vide, “Hvordan kan jeg tjene flere penge?” Desværre alt for mange business mennesker aldrig spørge sig selv, “Hvad er jeg god til?” De har brug at gøre det, og derefter bede det igen hver gang de ønsker at gøre noget nyt. Dette er en af de største grunde virksomheder fail. Ejerne fokus ikke på hvad de var gode til og bedst. Det betyder ikke, du kan prøve noget anderledes. Hvad det betyder, at det er bedst at gå med de færdigheder og erfaring, du allerede har.
Den anden ting du skal gøre er at tage en objektiv kig på dig selv. Tag et stykke papir og skrive ned hvad du kan og ikke kan. Billede dig leje dig. Vil du leje dig selv? Ville du være imponeret over? Hvad ved du bedst? Hvad er dine Hobbyer? Kan du slå denne hobby til en forretning? Husk du fungerer bedst på noget du nyder.
Jeg var en exceptionel sekretær, så jeg startede en tekstbehandling virksomhed. Jeg elskede at skrive og tage diktering af telefon, skrive breve, forslag og opsætning af identitet pakker. Men jeg hadede at have til at køre rundt i byen til at afhente og levere projekter og kolde opfordrer til business. Så efter at miste penge, lukke jeg forretningen. Et par år senere startede jeg en anden forretning hvor jeg var assistent for virksomheder, men arbejdede fra mit hjem. Jeg fik at gøre alle de sekretærservice aspekter, men ud af et hjemmekontor. Alt jeg havde at gøre, var send flyers og afsendere til uafhængige entreprenører. Jeg også arbejdede med besvarelse tjenester for henvisninger og gav dem business plus en nedskæring af mit gebyr.
Hvad dette betyder er du nødt til at opdage, hvad dine sympatier og antipatier er. Folk kan lide at arbejde på ting de gør godt. De hygge sig mere. En test for dig er at tænke tilbage over de sidste par dage. Derefter lave en liste af tingene, du nød at gøre. Tænk på da du var den lykkeligste og hvad du gjorde.
Den tredje ting du behøver at tænke over og kunne genkende er: hvad din konkurrencefordel er. Når du gør det ovenstående test og finde ud af, hvad dine stærke sider er, vil du finde, at nogle af disse styrker giver dig en fordel i forhold til dine konkurrenter. Dine særlige styrker og evner hjælpe dig med at levere enestående kundeservice? Kan du gøre noget eller producerer noget, som andre ikke kan?
Hvis du allerede har en kant over andre, sætte den til at bruge. Gøre dine kunder opmærksomme på din unikke kvaliteter. Den måde at opnå dette er at sikre enhver reklame eller salgsfremmende kampagne du ansætter fremhæver dine unikke salgsargumenter.
Den fjerde ting du skal gøre er at planlægge. Mens din forretningsidé eller produkt kan være unikke nu, som vi ved, folk elsker at kopiere hvad er vellykket. Så du har brug at planlægge på længere sigt. Du skal være opmærksom på hvad dine konkurrenter gør og holde dine kunder kommer tilbage.
Den femte ting er, at bare fordi der er ting du ikke bryder dig om din virksomhed, betyder ikke, at du giver op. Ja, der vil være visse ting, du gerne bedre end andre. Hver virksomhed person føler denne måde. Men hvis du ikke kan lide noget om hvad du gør, så kan du starte en ny virksomhed. Vær sikker på, før du gør så du give dig selv den ovennævnte test.
Den sjette ting er nogle gange, du bare nødt til at foretage nogle ændringer i din virksomhed. Se, om der er visse ting, du kan skære ud af din virksomhed, et produkt eller en tjeneste, som du ikke kan nyde, og det ikke er et profitcenter for dig. Så drop det, og koncentrere sig om de ting, der genererer et overskud.
Måske skal du foretage ændringer for at gøre dit arbejde lettere, såsom at købe ny software eller et nyt computersystem. Måske ansætte en person på grundlag af en del tid kunne tage noget af arbejdsbyrden off dine skuldre, og gør det muligt at koncentrere sig om andre erhvervsmæssige spørgsmål.
Og sidst men ikke mindst er at være sikker på du tager hvad du har lært om dig selv, og opstille en plan for din virksomhed i fremtiden. Glem ikke at skrive ned hvad du er god til og måder, du kan anvende dine færdigheder til at tjene penge. Du kan tage denne oplysninger om dine evner og sætte det i dine salgsfremmende materialer. Sørg for du altid have en notesbog (eller en voice recorder) med dig til fælles noter til dig selv, nye forretningsideer til prøve. Du vil være sikker på når du skriver disse ting som du også sætte en dato ud for dem at gennemføre denne idé eller strategi. Dette vil give dig mål at arbejde for. Vær sikker på at sætte disse mål i en fremtrædende plads i dit kontor. Jeg sætter mine mål på kartotekskort og derefter sætte kartotekskort på mit skrivebord, min kalender og min opslagstavle. Ved at have dine mål synlige for dig, vil det hjælpe dig med at holde kursen. Og det er hvad det handler om – at holde din virksomhed vokser og trives.
Copyright 2003 DeFiore virksomheder

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top